Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
B041091B04   Estratègies per a la resolució de problemes
2016-2017   Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària
  
   2/10/2016 - 17/6/2017 (30 hores) de 17:15h a 19:15h
   ESC Doctor Joaquim Salarich
   av. Rafael Casanova, 33 (Vic) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Osona
  
  
  
Inscripció   12/09/2016 - 28/09/2016 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Adaptar les matemàtiques al segle XXI i al nou pensament dels alumnes, fent-los competents en la seva vida diària.
  
Objectius   Consolidar la nova metodologia per treballar el càlcul mental donant
continuïtat a la formació realitzada al centre durant dos cursos.

Enfocar la competència matemàtica a partir de la resolució de
problemes.

Donar eines als mestres per desenvolupar dins l’aula noves estratègies,
recursos, propostes i materials amb la finalitat de potenciar el pensament
matemàtic.

Millorar els resultats en la competència matemàtica.
  
Continguts   Elaboració de procediments didàctics que ajudin als alumnes a generar
estratègies per a la resolució de problemes.

Resolució de problemes des de la comprensió i el raonament lògic.

Numeració i càlcul: operacions bàsiques, descomposició, valor
posicional.

Creació de nous materials, recursos i estratègies.

Elaboració de nous ítems d’avaluació.
  
Formador/a   Planas Vila, Mireia
  
Avaluació   S’avaluaran els següents aspectes:
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   crp-osona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   diumenge   02/10/2016   1715   1915 
 Sessió 2   dimecres   05/10/2016   -   - 
 Sessió 3   dimecres   02/11/2016   -   - 
 Sessió 4   dilluns   05/12/2016   -   - 
 Sessió 5   dimecres   11/01/2017   -   - 
 Sessió 6   dimarts   07/02/2017   -   - 
 Sessió 7   dimecres   01/03/2017   -   - 
 Sessió 8   dijous   06/04/2017   -   - 
 Sessió 9   dimecres   03/05/2017   -   - 
 Sessió 10   dissabte   17/06/2017   1715   1915 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent